Hier komen de nieuwtjes van, en voor KBO Wanroij;

Mei;

Van af eind 2022 is er de mogelijkheid om ook binnen Jeu de boules te spelen. Zeker als het slecht weer is. Zie inde menu naar Soos, dan Buiten en klik op Jeu de boules.

Januari;

Er zijn vele foto’s en opnamen te zien in het fotoalbum van “De Dag van de Ouderen”, “Snertwandeling”en de “Kerstviering”.

April;

Foto’s van het Lente uitje in 2022 zijn de zien onder fotoalbum, uitjes en dan Lente en Herfst wandeling.

September;

Van biljarten zijn er enkel foto’s en opnames geplaatst, oder Soos, Binnen, Biljarten, foto en video en dan onder Biljart 2021.

Juli;

Het seniorenkoor “De Notenkrakers” was opgericht voor en door ouderen van uit de KBO. Het koor heeft meer dan 45 jaar bestaan en dat houd nu op te bestaan. Bijna 2 jaar niet meer kunnen zingen. Meerdere leden zijn inmiddels ook overleden. Bijna iedereen is boven de 80 jaar en er komen er geen jongere bij.

juni;

Enkele KBO activiteiten zijn weer montjes maat weer begonnen.

Maart;

Onder nieuws, Seniorennieuws is de Seniorennieuwsbrief van de gemeente Sint Anthonis.

Onder Soos, Seniorenweb heb je enkele waarschuwingen van uit de Seniorenweb over oplichting via WhatsApp

februari;

De digitale Ons is te zien onder Ons (rechts boven op de menubalk) en dan verder naar onderen of ga naar www.onsmagazine.nl

Januari;

Onder Soos en dan Seniorenweb; zie meerdere tips van uit de Seniorenweb voor je computer of tablet

December;

SeniorWeb;

De nieuwe Soos is gevestigd in het Wapen van Wanroij aan de Kwikstraat 6 in Wanroij.
De ingang is de 2e deur.
Nadat de restricties in verband met het coronavirus zijn opgeheven begint, bij voldoende belangstelling, weer een nieuwe workshop iPad in groepjes van maximaal 3 personen. U dient zelf uw iPad mee te brengen.
Daarnaast wordt bij voldoende interesse de cursus Orde op uw PC gegeven alsmede andere cursussen. Zie ons cursusaanbod.
Cursussen gaan alleen door als er voldoende deelnemers zijn en VOL=Vol.
Van elke cursus hebben er verschillende plaats gevonden.
Heeft u interesse, meldt u dan aan bij Rob Lamers via mail aan: seniorwebwanroij@gmail.com of telefoon 06-28953150.

Let op: in verband met de maatregelen die zijn genomen door het RIVM i.v.m. het coronavirus vinden er in heel Nederland geen bezoeken aan huis plaats van onze vrijwilligers. Indien u hulp nodig heeft, dan kunt u contact opnemen met Rob Lamers (zie hier boven), wij proberen dan iets voor u te regelen.

Oktober;

Biljarten;  We hebben via min. president Rutte gehoord dat we er i.v.m. Corona na woensdag 14.10.20 er 4 weken uitliggen.
Afwachten hoe het verdere verloop vd competitie gaat worden. Zodra hierover meer bekend is worden jullie geïnformeerd.

Nu kun je ook telkens de Seniorennieuwsbrief van uit de Gemeente Sint Anthonis onder Nieuws bekijken.

Augustus;

Voor die gene die slechter zien en niet alles goed kunnen lezen, wat op onze KBO site staat, kunnen nu de tekst voor laten lezen door je computer. Het werkt als volgd;

Als je boven op LEES VOOR klikt, dan word de gehele pagina voorgelezen. wil je maar een deel voorgelezen hebben. Dan doe je het volgende;

Met de muis ga je boven de tekst staan, en hou de linker muisknop in en ga naar onderen om alles te selecteren, en laat los. klik dan met de rechter muisknop en klik op LEES VOOR. (Zorg er wel voor dat je het geluid aan hebt staan). Dit kun je op alle pagina’s van onze site toepassen.

Op je telefoon kun je boven in je pagina op LEES VOOR aantikken (wel geluid aan), dan word de gehele pagina voorgelezen.

juli;

Er zijn weer enkele activiteiten opgestart, maar wel met de toepasselijk benodigde regels.

Maart;

• Alle activiteiten en de Soos zijn gesloten tot nader bericht, hopelijk begin april.

Februari;

• Nieuwsbrief met nieuwtjes, Seniorenweb, toneel en jaarvergadering.
  • De Activiteitenkalende en dagactiviteitn 2020 is bijgewerkt.
  • In de agenda zijn meer dingen uitgewerkt en worden regelmatig aangepast.

Januari;

• De Nieuwsbrief van januari geplaatst en meerdere foto’s in de fotoalbum toegevoegd.

December;

• De oude site van KBO wanroij is niet meer bijgewerkt, nu alles via deze; www.kbo-wanroij.nl

Oktober;

• KBO Brabant gaat alle sites vernieuwen, deze is ook vernieuwd, maar nog niet geheel bijgewerkt.